10 روش ساده برای افزایش | بیماری

: به گزارش ایرنا محققان دانشگاه سوربن با ارائه 10 روش ساده موفق به افزایش هوش افراد شدن. در این آزمایش هزار نفر بررسی شدن و آزمونی واسه امتحان هوش اونا به عمل اومد.

پس از اون محققان این 10 مورد رو مطرح کردن و از افراد خواستن که تعدادی از این موارد رو در امور روزانه مورد استفاده قرار بدن. چند ماه بعد از اون یه تست امتحان هوش به عمل اومد که نتیجه اون به طور کاملً عجیب بود چراکه اندازه هوش آدما خیلی زیاد شده بود.

محققان فکر می کنن که عوامل بسیاری مانند عوامل ژنتیکی، تغذیه، محیط پرورش و نظایر اون در اندازه هوش افراد موثره ولی این 10 مورد در افزایش هوش خیلی موثره.

عوامل نامبرده عبارتند از :

•کم شدن اندازه تماشای تلویزیون – اندازه تماشای تلویزیون رو به کمترین حد ممکن کم کنین . تماشای تلویزیون واسه بعضی از افراد یه سرگرمی بزرگ حساب می شه و واسه اونا انگار اعتیاد تبدیل شده. ولی مشکل بزرگ اینه که تماشای تلویزیون امکان به کار گیری تواناییای ذهنی رو در اختیار فرد قرار نمی ده و به قولی ذهن رو به تلاش نمی کشوند.

این حال درست مانند وقتیه که فرد انرژی کافی واسه فعالیتای ورزشی رو داشته باشه ولی ماهیچه های اون ضعیف باشه و اونو در انجام فعالیتا با وجود داشتن انرژی کافی کمک نکنن.

تا حالا دقت کردین که پس از تماشای دراز مدت تلویزیون احساس می کنین بدنتون خشک شده و چشماتون می سوزد؟ حالا تصور کنین که واسه ذهنتون چه اتفاقی میفته! محققان پیشنهاد می کنن که در اوقات فراغت مطالعه کتاب، گفتگو با دوستان، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و گردش به مراتب بهتر از تماشای تلویزیونه.

• ورزش به طور منظم – محققان تا امروز فکر می کردن که بیشترین عامل در تقویت توانایی ذهنی مطالعه و یادگیری علوم جدیده ولی تحقیقات گذشته نشون میده که پس از انجام فعالیت منظم ورزشی یه موج انرژی در بدن تولید می شه که مهمترین عامل در افزایش تمرکزه.

•مطالعه کتابای رقابت انگیز– بیشتر آدما به مطالعه کتابای رمان علاقه مندن ولی محققان نشون دادن که مطالعه کتابایی که ذهن افراد رو درگیر کنه و پس از اون سوالای زیادی واسه افراد ایجاد شه به تقویت سلولهای خاکستری کمک می کنه.

خواب کافی هیچی نمی تونه به اندازه کمبود خواب اندازه حافظه رو کم کنه. بهترین روش واسه رسیدن به خواب کافی زود خوابیدن در شب و زود برخاستن در صبحه.

• دادن فرصت واسه عکس العمل به مسایل – ممکنه پس از شنیدن یه اتفاق هیجان زده شید، این هیجانات می تونه به شکل شادی، خشم، ناراحتی، ترس یا اضطراب باشه. پس لازمه که پس از برخورد با یه موضوع به عنوان اولین قدم به خود یه فرصت کوتاه بدین تا تموم حولوحوش موضوع رو بررسی کنین.

شاید اگه با آرامش موضوعی رو تحلیل کنین ببینین اونقدر که فکر می کردین گیج کننده نبوده و ارزش خراب کردن اوقات شما رو نداشته.

•دوستی با آدمایی با تفکرات متفاوت – این کار به شما امکان میده که تموم جنبه های ذهنتون فعال شه. یعنی لازم نیس که تموم دوستانتون از قشر خاصی از اجتماع باشن. شما می تونین با یه دکتر، مهندس ، نقاش و نویسنده رمان دوستی کنین.

•مسافرت به نقاط جور واجور دنیا – اگه این امکان براتون هست به نقاط جور واجور دنیا سفر کنین و با فرهنگای متفاوت آشنا شید. این روند باعث می شه افق بزرگی از ذهنتون فعال شه که قبلاً از اون بی اطلاع بودین.

•در ساعاتی از روز گوشی موبایل خود رو خاموش کنین و به ایمیلای کاری خود جواب ندین – اگه در ساعاتی از روز وقتی رو به طور کاملً به خود اختصاص بدین و با خود به دور از تموم مشکلات خلوت کنین می بینین که اندازه حافظه و یادگری شما خیلی زیاد می شه.

•نه گفتن رو تمرین کنین – بعضی وقتا به مسایل پیش رو نه بگید. مطمئن باشین که همیشه زمان و فرصت کافی واسه پیشرفت هست. عجله در انجام کارای به درد بخور همیشه هم به درد بخور به فایده نیس چراکه استرس پاک کن حافظه س و اضطراب دایم واسه کارای به درد بخور و موفقیت آمیز همیشه هم به درد بخور نیس.

• رعایت تعادل – همیشه تعادل رو رعایت کنین – احتیاجی نیس در انجام عوامل نامبرده زیاده روی کنین. یادتون باشه که رعایت میونه روی همیشه مناسب ترین روشه(تبیان)

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *