۱۱ ترفندهای گوگل Analytics برای استفاده برای وب سایت شما

آیا می دانید متداول ترین سؤالی که من هر روز در رسانه های اجتماعی ، انجمن ها یا ایمیل می گیرم چیست؟

“چگونه می توان درباره داده های گوگل Analytics من بینش برد؟” افراد به من نزدیک می شوند و می گویند سالهاست که حساب گوگل Analytics دارند ، اما آنها فقط به بازدید صفحه یا تعداد بازدیدکنندگان مراجعه می کنند.

و این اشتباه است ، هنگامی که آنها دارای ابزار قدرتمند وب Analytics هستند ، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازدید کنندگان خود و استفاده از آن بینشها برای بهتر خدمت به بازدید کنندگان خود ، اینقدر اشتباه باشند.

به همین دلیل در این مقاله قصد دارم ترفندهای گوگل Analytics را برای شما تعریف کنم که باید برای وب سایت خود استفاده کنید.

شما می توانید اصول اولیه را از دوره گوگل Analytics دریافت کنید ، اما در حال حاضر من قصد دارم این قدم را یک قدم بیشتر بردارم تا به شما کمک کنم بینش بیشتری از گوگل Analytics کسب کنید.

اکنون ، اگر از آخرین نسخه گوگل Analytics استفاده نمی کنید ، وارد حساب خود شوید و قبل از شروع کار روی پیوند [نسخه جدید] از گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

۱ Go اهداف راه اندازی

موضوعی که کاملاً رو به جلو باشد ، در حقیقت مورد غفلت اکثر مردم است و این واقعیت این است که بعد از نصب کد رهگیری در وب سایت خود ، باید اهداف را تنظیم کنید.

اگر سؤال دارید اهداف مورد نیاز خود را برای تنظیم قرار دهید ، با طرح این سؤال از خودتان شروع کنید که هدف وب سایت شما چیست؟ آیا این یک سایت تجارت الکترونیک است و شما می خواهید کالاهای ملموس را بفروشید ، آیا این وبلاگ است که می خواهید از تبلیغات درآمد کسب کنید ، کتابهای الکترونیکی یا خدمات می فروشید؟ هدف اصلی سایت شما چیست؟

سپس ، پس از فهمیدن این موضوع ، می توانید بر اساس اهداف تجاری خود شروع به تنظیم اهداف کنید.

اگر این مسئله هنوز برای شما نامشخص است ، در اینجا چند مثال آورده شده است:

     

  • سایت تجارت الکترونیکی – ردیابی تجارت الکترونیک را فعال کرده و بررسی نرخ تبدیل محصولات خود را بررسی کنید
  •  

  • بازدید کنندگان مشغول – افرادی که بیش از یک دقیقه در سایت شما می گذرانند
  •  

  • خوانندگان – افرادی که حداقل دو صفحه در سایت شما مشاهده می کنند
  •  

  • فراخوان به عمل – از پیگیری رویداد استفاده کنید (در زیر به مقاله مراجعه کنید) برای اندازه گیری فراخوان ها برای اقدام
  •  

  • بهترین تبلیغات تبلیغاتی – مجدداً از ردیابی رویداد برای اندازه گیری تبلیغات برتر خود استفاده کنید
  •  

  • اشتراک ها – نحوه بازدید از کاربرانی که در لیست شما مشترک هستند رفتار کنید
  •  

  • خریدها – اگر کتابهای الکترونیکی یا دوره هایی را می فروشید ، می توانید بین خریداران خود بینشی بدست آورید

بعداً ، این اهداف به شما کمک می کنند تا نرخ تبدیل را ردیابی کنید و از این که منابع اصلی ترافیک برای شما بازدید کننده ارسال می کند که تبدیل می کند ، کلمات کلیدی که برای شما مشتری ارسال می کنند ، به شما کمک کنند ، بازدید کننده شما از کدام صفحه بیشتر برای ثبت نام در خبرنامه خود استفاده کند ، کجا هستند. مشتریان شما از آنها و نمونه های آنها می توانند ادامه دهند.

برای شروع از این مثالها استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که هر وب سایت بی نظیر است و اهداف بی نظیری خواهد داشت.

۲ account حساب گوگل Webmaster Tools خود را وصل کنید

گوگل Webmaster Tools یکی دیگر از محصولات رایگان گوگل است که به شما کمک می کند داده هایی را در مورد وب سایت خود مشاهده کنید مانند تعداد برداشت برای جستجوی جستجوها و موقعیت آنها در گوگل ، تعداد پیوندهای سایت شما یا اطلاعات تشخیصی که توسط گوگل پس از خزیدن وب سایت خود گزارش شده است. .

اما نکته جالب اینجاست که می توانید حساب گوگل Webmaster Tools خود را با حساب گوگل Analytics خود متصل کنید و به گزارش های جدید بهینه سازی موتور جستجو دسترسی پیدا کنید.

پس از انجام این کار ، می توانید سه گزارش جدید را در حساب گوگل Analytics خود مشاهده کنید: نمایش داده شد ، صفحات Landing و خلاصه جغرافیایی. آنها به شما کمک می کنند اطلاعات بیشتری درباره پرس و جوهای جستجوی برتر (کلمات کلیدی) و صفحات فرود کسب کنید.

سپس می توانید از آن داده ها برای شناسایی استفاده کنید:

     

  • کلمات کلیدی با یک کلیک کم از طریق نرخ ، اما یک موقعیت متوسط ​​خوب. هنگامی که آنها را می شناسید ، می توانید عنوان و توضیحات صفحه خود را تغییر دهید تا میزان کلیک آنها در نرخ بهبود یابد.
  •  

  • صفحات فرود از طریقیک کلیک خوب از طریق نرخ ، اما یک موقعیت متوسط ​​پایین. این صفحات را می توان به راحتی با یک فرآیند بهینه سازی در صفحه اجرا کرد که باعث بهبود رتبه آنها می شود.
  •  

  • کشورهای بازدید کننده ارگانیک شما چه کسانی هستند و بازار هدف شما کیست.

سپس به ابزارهای گوگل Webmaster خود هدایت می شوید که می توانید آن را با گوگل Analytics متصل کنید.

۳ ٫ فعال کردن سرعت سایت

سرعت سایت نیز از ویژگی های مرتب گوگل Analytics است که به شما امکان می دهد زمان بارگذاری صفحات خود را مشاهده کنید. این به شما کمک می کند تا بررسی کنید که صفحات به چه چیزی توجه شما را دارند و شما را تعیین می کنند تا به دنبال راه هایی برای افزایش زمان بارگذاری صفحات خود باشید.

اگر تعجب می کنید که چرا این مهم است ، می توانم به شما بگویم که سرعت بارگذاری صفحات شما می تواند به طور قابل توجهی تجربه بازدید کنندگان شما را در سایت شما بهبود بخشد و همچنین یک عامل رتبه بندی در Google است.

بنابراین یک سرعت مناسب بار می تواند بازدید کنندگان شما را خوشحال کند و همچنین می تواند رتبه های شما را افزایش دهد.

علاوه بر این ، اگر بر روی زبانه [عملکرد] کلیک کنید ، می توانید سطل های مختلف زمان بارگیری صفحه خود را بررسی کنید و ببینید که سرعت بار متوسط ​​صفحات شما چقدر است.

اگر قبل از نیاز به اضافه کردن یک کد اضافی به ردیابی گوگل Analytics خود ، اکنون دیگر نیازی نیست و گوگل Analytics به طور خودکار داده ها را به گزارشات شما اضافه می کند.

۴ ٫ جستجوی سایت را فعال کنید

این یک واقعیت است که بازدیدکنندگانی که از کادر جستجو در سایت شما استفاده می کنند بیشتر از افرادی که این سایت را ندارند ، تبدیل می شوند. دلیل این امر این است که آنها بیشتر با وب سایت شما ، با محتوای شما یا محصولات و خدمات شما درگیر هستند.

شما در واقع می توانید از مهمترین کلمات کلیدی که افراد برای جستجوی سایت شما استفاده می کنند برای بهینه سازی صفحات و هدایت ترافیک هدفمند تر به وب سایت خود استفاده کنید.

علاوه بر این ، آنها ممکن است به دنبال محصولات یا خدماتی باشند که شما در پیشنهاد خود ندارید ، اما می توانید با کمی تلاش آنها را اضافه کنید و فروش خود را افزایش دهید.

یا اگر یک وبلاگ دارید ، جستجوی سایت یک روش عالی برای دیدن آنچه خوانندگان شما به دنبال آن هستند و یک تن از ایده های مقاله را از آنها دریافت می کنید.

ایده

اگر مایل هستید جستجوی سایت را در وب سایت خود فعال کنید ، ابتدا مطمئن شوید که فرم جستجو در سایت خود دارید و سپس جستجوی سایت را در گوگل Analytics فعال کنید.

۵ ٫ پیگیری رویدادها

ردیابی رویداد یک ویژگی قدرتمند در گوگل Analytics است که می تواند به شما در ردیابی سایر موارد کمک کند:

     

  • چند نفر کتاب الکترونیکی شما را بارگیری می کنند
  •  

  • چه تبلیغات بهتر عمل می کند و چه کسی روی تبلیغات شما کلیک می کند
  •  

  • کدام فرم ثبت نام بهتر می شود (نوار کناری ، زیر پست ، در مورد صفحه)
  •  

  • چه کسی مکث ، سریع جلو می رود یا یک ویدیو را متوقف می کند
  •  

  • بازدیدکننده در هنگام پرداخت با چه خطایی مواجه می شود

فعال کردن ردیابی رویداد ، روند سختی نیست. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که فقط قبل از جایگزین کردن مقادیر پیش فرض ، کد زیر را در زیر آدرس اینترنتی خود اضافه کنید.

onclick = “_ gaq.push ([‘_ trackEvent’، ‘category’، ‘action’، ‘opt_label’، ‘opt_value’])؛”

این مقادیر پیش فرض به شما کمک می کند تا وقایع خود را شناسایی کنید و آنچه در آنها نمایان است را اینجا آورده ایم:

     

  • رده – شما می توانید از این عنصر برای شناسایی مواردی که می خواهید ردیابی کنید استفاده کنید: کتاب الکترونیکی ، ویدئو ، فرم ثبت نام ، تبلیغات.
  •  

  • عمل – این عنصر cبرای تعریف تعامل بازدید کننده خود استفاده می شود و می تواند: کلیک ، دکمه ، بازی ، توقف. من شخصاً از آن برای مشخص کردن محل دکمه / فرم ثبت نام / آگهی خود استفاده می کنم.
  •  

  • برچسب – از این مورد برای شناسایی نوع رویدادی که ردیابی می شود استفاده کنید.
  •  

  • Value – این عنصر به شما کمک می کند مقداری را برای رویداد خود تعیین کنید که می تواند هنگام تنظیم هدفی برای رویداد شما استفاده شود.

اگر می خواهید یک نمونه کار را ببینید ، در اینجا آنچه من برای پیگیری لینک به محصول جدید خود استفاده کردم ، در اینجا آورده شده است که در آن “تبلیغات” دسته لینک من است ، “نوار کناری” مکانی که لینک را به آن اضافه کردم و برچسب “WAB” است. .

پس از تنظیم پیوندهای خود ، تنها کاری که باید انجام دهید اینست که با استفاده از شرایط دسته بندی ، اکشن ، برچسب و Value که برای رویداد خود تنظیم کرده اید ، آن رویداد را به عنوان هدف تنظیم کنید.

۶ Report گزارش در زمان واقعی

Google اخیراً یک قدم جلوتر آنالیز را انجام داده است و گزارش گیری در زمان واقعی را معرفی کرده است ، که اطلاعات مربوط به بازدید کننده هایی را که در وب سایت شما هستند در یک لحظه خاص نمایش می دهد.

علاوه بر این ، شما می توانید به ۳ گزارش دیگر که اطلاعات بیشتری در مورد مکان آنها ، نحوه ورود آنها به وب سایت شما و صفحات بازدید از آنها دارید ، دسترسی داشته باشید.

برای دسترسی به گزارشات در زمان واقعی ، باید به منوی [صفحه اصلی]> [REAL-TIME (BETA)] بروید.

گزارش [مکانها] اطلاعاتی در مورد تعداد بازدیدکنندگان شما و کشورهایی که در آن قرار دارند ، در اختیارتان قرار می دهد. همچنین می توانید مکان آنها را بر روی نقشه بررسی کنید.

۷- F قیف های چند کانالی

با استفاده از قیرهای چند کانال ، گوگل Analytics حتی ارزش بیشتری را برای کاربرانی که علاقه مند به نرخ تبدیل هستند ، فراهم می کند.

دفعه بعد ، سیندی از خواننده خوراک برای آمدن و خواندن مقالات جدید شما استفاده کرد. در نهایت او به دنبال مشاوره در مورد بلاگ نویسی بود و کتاب الکترونیکی شما را با استفاده از موتور جستجو پیدا کرد.

حالا چون او سایت شما را از قبل می شناسد ، آن را خریداری می کند و مشتری می شود.

با استفاده از این مثال ، در نسخه قدیمی گوگل Analytics از موتور جستجو برای تبدیل اعتبار استفاده می شد ، اما اکنون با استفاده از Funnels Multi-Channel می توانید کل مسیری را که سیندی برای تبدیل آن در نظر گرفته است مشاهده کنید: شبکه اجتماعی> ارجاع> موتور جستجو .

برای بررسی گزارشهای قیف چند کانال ، به بخش [Conversions] بروید.

این ویدیو را تماشا کنید تا در مورد قیف های چند کاناله بیشتر بدانید:

۸ ٫ از پیگیری کمپین استفاده کنید

ردیابی کمپین های بازاریابی آنلاین به شما کمک می کند تعداد زیادی از بازدید مستقیم که از میانبرهای URL مانند bit.ly یا مشتریانی مانند tweetdeck حاصل می شوند ، از گذشته بازدید کنید.

علاوه بر این ، به شما کمک می کند پیوندهای دقیق تری از وب سایت ها و پیوندهایی را که برای تبلیغ مطالب یا کمپین های خود استفاده می کنید ، ردیابی کنید.

برای استفاده از ردیابی کمپین در گوگل Analytics ، باید URL های خود را با پارامترهای ویژه برچسب گذاری کنید. این پارامترها را می توان با استفاده از ابزار URL Builder از گوگل به پیوندهای شما اضافه کرد.

هنگامی که نشانی اینترنتی خود را با پارامترهای اجباری برچسب گذاری می کنید ، از آنها مانند گذشته استفاده کنید یا هنگام اشتراک گذاری از یک URL کوتاه استفاده کنید.

سپس گزارش [کمپین ها] را در [منابع ترافیک]> [[منابع] بررسی کنید تا درباره تبلیغات مربوط به بازاریابی آنلاین خود اطلاعاتی کسب کنید.

۹ ows ردیف های توطئه

Plot Rows به شما امکان می دهد بخش های فوری از داده های خود را در گزارش های جدولی ایجاد کنید. اگر معمولاً به گزارش های استاندارد نگاه می کنید ، می توانید از Plot Rows برای درک بیشتر از معیارهای خود استفاده کنید.

پس از انجام این کار ، خواهید دید که نمودار تغییر کرده است و می توانید اطلاعات دیگری را در مورد مواردی که انتخاب کرده اید در آنجا مشاهده کنید.

به عبارت دیگر ، فوراً با مقایسه دو معیار ، یک بخش با دو مورد شما ایجاد می کند.

از این ویژگی برای بررسی چگونگی مقایسه کلمات کلیدی اصلی ، ارجاع یا صفحات خود با یکدیگر و معیارهای کلی سایت استفاده کنید.

اما اطمینان حاصل کنید که مواردی را انتخاب کنید که تفاوت زیادی بین معیارهای آنها وجود نداشته باشد (یعنی یک کلمه کلیدی را با ۲۳۴۰ بازدید با یکی از ۱۵۴ مقایسه کنید).

۱۰ Dash داشبوردهای سفارشی

در نسخه قدیمی گوگل Analytics قبلاً فقط یک داشبورد در دسترس بود. با این حال ، در حال حاضر شما می توانید حداکثر ۲۰ داشبورد متناسب با نیاز خود ایجاد کنید.

پس از انجام این کار ، باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از ابتدا با یک بوم خالی شروع کنید یا با [داشبورد شروع کننده] برخی از نشانگرها را بدست آورید.

سپس می توانید از ابزارک های نرم و صاف برای ایجاد معیارهای سفارشی ، نمودارهای پای ، جدول های زمانی یا جداول استفاده کنید.

برای شروع کار با داشبوردهای سفارشی ، به تصویر بالا در من نگاه کنید و سعی کنید آن را کپی کنید یا ۵ داشبورد Insightful گوگل Analytics را بررسی کنید.

سپس ، شما می توانید آن را سفارشی کنید و معیارهای مرتبط با تجارت خود را اضافه کنید.

۱۱ Vis تجسم جریان

تجسم جریان به طور قطع سزاوار مقاله دیگری برای ارائه آن است ، اما در این ضمن منافع آن را بیان می کنم.

جریان بازدیدکنندگان

جریان بازدید کنندگان مسیری را که بازدید کنندگان شما برای حرکت از طریق وب سایت شما طی کرده اند نمایش می دهند.

اگر بر روی یک صفحه کلیک کنید ، می توانید ترافیکی را که از طریق آن صفحه طی کرده است ، برجسته کنید ، از طریق آن صفحه به ترافیک بپردازید یا جزئیات بیشتری را در یک صفحه نمایش نشان دهید.

جریان هدف

گزارش Goal Flow در اصل بازنمایی بهتری از گزارش تجسمی قیف است و دارای ابعاد مشابه گزارش بازدید کنندگان جریان است.

اما تفاوت اصلی بین این و بازدیدکنندگان جریان در این واقعیت است که گزارش Goal Flow از تمام صفحات استفاده نمی کند ، بلکه مراحلی است که در قیف تبدیل تنظیم کرده اید.

علاوه بر این ، شما همچنین می توانید از بخش های پیشرفته برای فیلتر کردن داده های خود و به دست آوردن بینش های اضافی از گزارش بازدیدکنندگان و جریان اهداف استفاده کنید.

نوبت شما

در این مقاله ۱۱ نکته را ارائه کردم که باید برای وب سایت خود و در نهایت برخی از ویژگی های مورد علاقه من در گوگل Analytics استفاده کنید ، اما اکنون نوبت شماست که همین کار را انجام دهید.

در گوگل Analytics چه چیزی را بیشتر دوست دارید و چه ویژگی / ترفندی را فکر می کنید که همه باید درباره آن بدانند؟

نظرات خود را در بخش نظرات زیر بگذارید.