پایان نامه ارزیابی عملکردهای مدیریت؛پایان نامه بهبود بهره وری تولید

ارزیابی عملکردهای مدیریت :

3-9-1- مقدمه :

فورد و تایلور مقدار زیادی عملکردهای مدیریت را ارائه داده اند به منظور اینکه در یک رشد سریع نیازها در یک اقتصاد جهانی واکنش نشان دهند در حالیکه تقاضا بیشتر از عرضه بود . بهره وری در حال رشد شان کافی بود تا با تقاضایی رو در رو شوند که به طور مداوم رو به افزایش بود ، به منظور اینکه حد متوسط استاندارد زندگی بهبود بخشیده شود . طرف دیگر سکه برای بسیاری از مردم ، کاریکنواخت و خسته کننده بود که هدف جهانی سخت بود تا پیدا شود . چارلی چاپلین در فیلم اش بنام « زمان های مدرن » مازاد این عملکردهای مدیریت عملیاتی علمی را شرح می دهد . چه چیزی ویژگی این نوع سازمان دهی بود ؟ کلمات تخصصی و تقسیم کار اینهایی هستند که کمک فورد و تایلور در بهترین شویه را شرح می دهد .در آن زمان ، در شروع قرن بیستم ، تنها نیروهای کار فاقد صلاحیت قابل دسترسی بودند . کارخانه ها مجبور بودند تا به کارگرها در یک کار تکراری ساده آموزش بدهند که به سوی عملکرد تولید بر اساس مسیر طراحی هدایت می شد . تحقیق و طراحی ، فعالیت های تکنیکی و اجرایی متمرکز شده بودند . روش های اداری ترتیب های کاری دقیق رو به جلو بودند . همان طور که موقعیت اقتصادی و اجتماعی تغییر کرده احتمال نداشت تا چیزی که تولید می شود ، فروخته نشود . عرضه بیشتر از تقاضا بود . قدرت از تولید کننده به مشتری تغییر کرده است . رقابت و شرایط کیفیت نیز آموخته می شود . بعلاوه ، کارهای تکراری و ساده شروع به اتوماتیک شدن می کند . پیشرفت تکنیکی به این اتوماتیک سازی و افزایش در هزینه های کارگر اجازه می دهد که مطلوب و مقرون به صرفه است .از نتیجه ، پارامترهای بسیاری همگرا شدند :

  • اتوماتیک سازی
  • افزایش انعطاف پذیری محدودیت ها ، هزینه ها بر کیفیت تولید
  • سطح آموزش و خواسته های کارگان .

3-9-2- تقویت کار :

مجموع فعالیت های منسجم اجرا شده بودند : در عوض یک کارخانه بزرگ که میزان گسترده ای از محصولات را تولید می کند ، یک تجمع از مراکز سود دهی یا واحدهای تجاری شروع به تولید دستی میزان محدود از تولیدات کردند . این دلالت می کند که کارکردهای تکنیکی مجبور است تمرکز زدایی شود . عقیده های مشتری های درونی ، روابط مشتری تأمین کننده بین گروهها ظاهر می شود .

3-9-3- TQM :

کیفیت یک مزیت رقابتی است . کیفیت فقط به عنوان عملکرد کنترل کیفیت در انتهای مسیر تولید دیده نمی شود ، بلکه به عنوان عملکردی که به سوی ارتقای کل بخش های کارخانه هدایت می شود .

3-9-4- JIT :

JIT فلسفه مدیریت عملکردها است که بر اساس کاهش تأخیر در هر قسمت از تولید است به منظور اینکه نتایج بهینه حاصل می شود . این حصول خواهد شد اگر سیستم به هر اپراتور ، در هر مرحله عملکرد ، ارائه شود .نتیجه عملکردی یک کاهش از محصولات نیمه پایان یافته ، فهرست مواد خام یا بخش ها  است . برای توضیح این نتایج ، فقط در مورد یک خط مونتاژ اتوماتیک فکر کنید . در گذشته ، یک سم از صندلی ها وجود داشت در حالیکه صندلی ها بر طبق ترتیب مشتری انتخاب شده بود که دو ماه قبل تر در اداره فروشنده استقرار شده بود . اکنون ماشینی که به وسیله فروشنده در روز X سفارش داده می شود  در روز X+20 وارد خط مونتاژ می شود . ردیف مجموعه ای که آن را تعیین می کند ، خوانده می شود و سفارشی برای صندلی مورد نیاز به تأمین کننده صندلی فرستاده می شود که چند کیلومتر از کارخانه قرار دارد . این تأمین کننده چند ساعت وقت دارد تا صندلی را پوشش دهد تا آن را بفرستد و آن را به خط مونتاژ حمل کند درجائیکه آن نباید مونتاژ شود . فقط ردیف محدودی از صندلی وجود دارد ، اما یک جریان مداوم از کامیون ها بین تأمین کننده و کارخانه اتوماتیک سازی وجود دارد . بنابراین ، ارتباط با کل کنترل کیفیت به نظر ضروری می آید . در انتها  ،روشن است که تأمین کننده ها نمی توانند این شراکت را با یک تخمین از سطح تولیدشان شروع کنند . دلیل اینکه چرا JIT بیش از یک تئوری کنترل عملکردها است ، این است که چون آن شامل جنبه های متفاوتی است لینک جزییات بیشتر و دانلود این پایان نامه:

بررسی تاثیر مدیریت و برنامه ریزی نیازمندی­های مواد (MRP) در بهبود بهره وری  تولید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *